توضیحات
icon پشتیبانی 24 ساعته با شماره تماس 09112204314
icon پشتیبانی از طریق نرم افزار پیغام رسان تلگرام با شماره تماس 09112204314
icon زمان آماده سازی سفارشات به موجود بودن قطعات و حجم سفارشات بستگی دارد.
icon زمان تحویل سفارشات بین یک تا دو هفته متغییر است.
icon در صورتی که نسبت به تحویل سفارش عجله دارید، قبل از ثبت حتما تماس بگیرید.
icon تمامی بردها به صورت ساخته شده و آماده استفاده ارائه می شوند.

 

شبیه ساز پارکینگ هوشمند

کد کالا: 028

قیمت: 270,000 تومان

پورسانت همکار: 20%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هدف کنترل رفت و آمد اتومبیل ها به داخل پارکینگ و مشاهده ظرفیت خالی پارکینگ است. و از آنجایی که در عوض هر اتومبیل مبلغی به عنوان عوارض گرفته می شود مجموع موجودی صندوق نیز باید مانیتورینگ شود.
هنگامی که ظرفیت پارکینگ کامل شود درب ورودی بسته خواهد شد. تا دیگر هیچ خودرویی نتواند وارد شود. شبیه سازی این مسئله توسط یک رله به نمایش گذاشته شده است. زمانی که نیاز به بستن در ورودی باشد ، رله فعال می شود.
در قسمت درب ورودی و خروجی پارکینگ دو جفت سنسور، با کمی فاصله وجود دارد که با وارد شدن اتومبیل این سنسورها حس کرده و LED سبز روشن می شود. به علت فاصله مناسب سنسوره ، پروژه به راحتی تفاومت رفت و آمد انسان و اتومبیل را تشخیص می دهد. باید توجه داشت که درب ورودی فقط و فقط جهت ورود و درب خروجی فقط فقط برای خروج است و خلاف آن امکان پذیر نیست.
این پروژه قادر به نمایش تعداد ماشین های پارک شده در پارکینگ ، تعداد فضای خالی پارکینگ ، مجموع اتومبیل های وارد شده به پارکینگ در آن روز و میزان موجودی صندوق می باشد.

نکته:
در این پروژه ظرفیت پارکینگ و هزینه پارک هر خودرو قابل تنظیم می باشد.


پس از راه اندازی پروژ متن زیر بر روی LCD  نمایش داده می شود.

متغییر Car ، شمارنده تعداد اتومبیل های پارک شده در پارکینگ
متغییر Free ، شمارنده تعداد فضای خالی برای پارکینگ.

Free = 15 – Car

متغییر All  شمارنده تعداد کل اتومبیل های وارد شده به داخل پارکینگ است.
متغییر Cost نشان دهنده موجودی صندوق است. در این پروژه مبلغ ۵۰۰ تومان برای عوارض پارک فرض شده است.

Cost = All * 500

نکته:
این پروژه فقط یک شبیه ساز از کنترل هوشمند پارکینگ می باشد. با فرض استفاده عملی از این پروژه به توضیحات ادامه می دهیم.


معمولا در پارکینگ ها یک در، جهت ورود خودروها و یک در، جهت خروج خودروها در نظر گرفته می شود. هیچ خودرویی جهت خارج شدن نباید از در ورودی استفاده کند و همین طور جهت وارد شدن ، نمی تواند از در خروجی استفاده کند.
در صورت پر شدن ظرفیت پارکینگ باید در ورودی بسته شود و تا زمان آزاد شدن فضا بسته بماند. بستن در وردی به صورت دستی یا اتوماتیک انجام می شود. سیستم هایی که به صورت اتوماتیک در را می بندند باید نیروی محرکه را از موتور های الکتریکی بگیرند. جهت فرمان دادن به مدارات انها از یک رله استفاده می شود. در صورت بسته بودن رله ، مدار عمل کرده و یک سری فراینده های مکانیکی باعث بسته شدن در می شود. و جهت باز کردن در باید رله را غیر فعال کرد. در این پروژه نیز به منظور فرمان دادن به در باز کن های پارکینگ از یک رله استفاده شده است که بر روی پنل ورودی پروژه قرار دارد.


خروجی رله توسط کانکتور سبز رنگ قابل دسترسی است. در حالت عادی دو سر کانکتور NO ( Normally Open )می باشد و در زمان فعال شدن رله NC ( Normally Close  ) می باشد.
اتصال پنل اصلی به پنل های ورودی و خروجی توسط سیم فلت انجام می شود. این سیم می تواند به اندازه لازم بلند انتخاب شود.
پنل ورودی در مسیر درب ورودی نصب می شود. و پنل خروجی در مسیر درب خروجی.
سنسور های فرستنده و گیرنده در مقابل همدیگر و با کمی فاصله قرار داده شده اند. به اندازه کافی جهت عبور خودرو فرضی .


سنسوری که رنگ شفاف دارد سنسور فرستنده و سنسور با رنگ تیره ، سنسور گیرنده می باشد.
از این سنسور ها جهت تشخیص خودروهای در حال عبور استفاده می شود. در صورتی که مانعی بین این دو سنسور قرار بگیرد ، LED قرمز رنگ مربوطه روشن می شود.
در مسسیر هر جفت سنسور یک LED در نظر گرفته شده است. که در صورت تشخیص مانع روشن می شود.


بر روی هر پنل ۲ جفت سنسور در نظر گرفته شده است. اگر فقط یک از آن ها به تنهایی تحریک شوند پروژه این مورد را در نظر نمی گیرد این حالت را می توان به گذر عابر از کنار سنسور ها تشبیه کرد. فقط زمانی که سنسور اول تحریک شده و چند ثانیه بعد سنسور دومی هم تحریک شود از نظر پروژه مورده قبول می باشد. فاصله جفت سنسور ها از یکدیگر ، باید مناسب انتخاب شود تا در زمان عبور خودرو هر دو تا هم زمان تحریک شوند.

زمانی که پروژه حرکت خودرو را تشخیص دهد LED سبز رنگ را روشن کرده و یک صدای BIB نیز پخش میکند.
زمانی که تعداد خودروهای داخل پارکینگ به نهایت ظرقیت خود برسد ، رله روی پنل ورودی را فعال میکند.
در پنل خروجی نیز زمانی تحریک سنسور ها به حساب خروج خودرو در نظر گرفته می شود که هر دو سنسور هم زمان تحریک شوند.

توجه داشته باشید که در این پروژه از حافظه داخلی میکرو کنترلر استفاده شده است و این تدبیر به ما کمک میکند تا در صورت قطع و وصل شدن تغذیه مدار و یا ریست شدن میکرو ، ارزش عددی متغییر های محفوظ بماند و پروژه با همان ارقام قبلی شروع به کار کند.

 

توجه: این پروژه الکترونیکی در مدل دانشجویی و به صورت دست ساز تهیه شده است و فقط جنبه آموزشی دارد. این محصول با نمونه های صنعتی که دارای قاب بوده و برد آن ها جهت محافظت از گرد و غبار داری پوشش محافظ سبز است متفاوت می باشد. علت بالا بودن قیمت این محصول نسبت به نمونه های مشابه صنعتی موجود در بازار که در تعدا بالا تولید و توزیع می شوند این است که این مورد کاملا سفارشی و به صورت دست ساز بعد از سفارش مشتری اقدام به ساخته می شود و هیچ کدام از نمونه های آموزشی از قبل ساختته شده و انبار نشده است و همچنین همراه این پروژه توضیحاتی متنی تحت فایل WORD که شامل شرح تمام قسمت های پروژه است ارائه می شود.


اهداف آموزشی:

.       •  آشنایی با LCD کاراکتری و نحوه راه اندازی آن
.       • آشنایی با سنسور فرستنده و گیرنده مادون قرمز

.       • آشنایی با رله و نحوه راه اندازی آن
.       •  آشنایی با ساخت برد مدار چاپی


 اجزای پروژه:

      • جهت مانیتورینگ وضعیت موتور از یک LCD کاراکتری ۲*۱۶ استفاد شده است.

 

برد پروژه:

.       • برد پروژه با مدارچاپی قابل سفارش است.

برای تهیه برد مدار چاپی روش های مختلفی وجود دارد، ولی در این پروژه از روش چاپ و اتو به صورت کاملا دستی استفاده شده و بر روی برد از مارکاژ و پوشش محافظ سبز استفاده نشده است. و هیچ اثری از نام فروشگاه بر روی برد وجود ندارد.

جهت مشاهده طریقه تهیه برد مدار چاپی به روش چاپ و اتو اینجا کلیک کنید.

 

همراه این پرو‍ژه موارد زیر ارسال می شود:

      ۱ . CD  شامل فایل های زیر:

.       • توضیحات کامل از پروژه ، تحت فایل Word ، که در آن نحوه راه اندازی پروژه ، شماتیک مدار ، برنامه میکروکنترلر و روش ساخت برد پروژه ، به صورت مصور شرح داده شده است.

      • نرم افزارهای Bascom AVR ، Code Vision AVR ، Proteus

      ۲ . یک عدد آداپتور

 

توجه: مدل آموزشی این پروژه با یکی از موارد زیر قابل سفارش می باشد. 

نام پروژه: شبیه ساز پارکینگ هوشمند

میکروکنترلر پروژه: AVR به شماره ATmega16

زبان برنامه نویسی: Basic

کامپایلر: Bascom AVR

فایل توضیحات: Word

تعداد صفحه: ۹۶

 

 توجه: متاسفانه از ارسال سورس کد اصلی این پروژه معذوریم. کدهای برنامه نویسی که همراه این پروژه ارسال خواهد شد جهت توجیه عملکرد پروژه بی نقص است و تمام مراحل کار پروژه در آن لحاظ شده است. فقط بخشی کوچکی از برنامه حذف شده است تا شاید از کپی برداری جلوگیری شود.

 

 

دی ۱۸ام, ۱۳۹۰ | 4,824 views | دسته: Bascom AVR
برچسب ها: ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،



افزودن نظر: